Pravidelná údržba, cesta k úspěchu?
Traktor Zetor, pořád jen stroj, ale právě proto, aby stroj dobře fungoval potřebuje pravidelnou údržbu. U traktoru, stroje jenž je namáhán mnoha způsoby, je potřeba při pravidelném používání sledovat stav nejvíce zatížených dílů.
Jeden z nejzásadnějších prvků motoru, a traktoru vůbec, je palivo. Palivovou cestu ukazuji ve videu. Snažím se osvětlit odkud kam palivo teče a na co si dát pozor. Naštěstí traktor je naftový, a z mého hlediska absolutně jednoduchý na údržbu.
Ve videu se vám budu snažit předvést jak jednoduché je se o palivovou cestu starat, vyjma palivového (vstřikovacího) čerpadla, které by si zasloužilo díl samo o sobě.
Závady palivového systému
Pojďme si tady jen poukázat na pár prvků, na které je potřeba si dát pozor.
- Palivová nádrž – pokud jako u mě, je palivová nádrž původní, je třeba pravidelně kontrolovat zda nádrž nemá úniky, případně nečistoty oddělující se z vnitřních stran nádrže neucpávají sítko předčističe.
- Těsnost palivové soustavy – vliv na těsnot mají samozřejmě všechny spoje v palivové cestě a je třeba klást důraz na jejich nepropouštění. V opačném případě traktor může přisávat vzduch, což bude mít za následek nižší výkon a chcípání motoru
- Chybějící nafta v palivovém (vstřikovacím) čerpadle – nafta ve vstřikovacím čerpadle slouží jako mazání, a její nedostatek má přímo vliv na chod motoru
- Přicpané filtry a předčistič – vliv přicpaných filtrů má také vliv na výkon a je třeba pravidelně filtry měnit, případně čistit
Další závady jsou jistě nasnadě, ale já se vám zde snažím poukázat na nějaké základní stavy, na které je potřeba klást důraz.
K tomuto videu toho moc dalšího nemám, leda že, mějte na paměti že je třeba vždy použít nové těsnění a podložky a při každé práci a činnosti fungujte s rozmyslem!
Buďte zdraví